هلال قرمز بالای مُشت نشان دهنده فلسفه خون کونگفو یعنی مبارزه تا آخرین قطره خون در راه آزادی انسانها میباشد.مشت در میان دایرهٔ سیاه، نشان دهندهٔ قیام از دل تاریکیها و پلیدیها و همهٔ آنچه که انسان امروز از خود بیگانه کرده و در بند کشیده، می باشد. همچنین مشت نشانه تجاوز نمیباشد، بلکه حالت دفاعی دارد که از شکل آن نیز مشخص است.هلال سفید زیر مشت نشان دهندهٔ نژاد سفید ایرانیاست.کرهٔ جهان زیر مشت و نقشهٔ ایران در وسط کره بهعنوان پایگاه کونگ فو توآ در جهان مشخص شدهاست.این آرم روی سینه سمت چپ قرار میگیرد که مشت نماد حفاظت از قلبی است که تپش آن صدای فکر همراه است.
سیمرغ
ویرایشسیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانهای بر خود گرفته و مقامی والا یافتهاست. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی روحانی یا کاملترین وجود بشری تعبیر شدهاست.
سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فو توآ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین میباشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از گذراندن خط ۷، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا کت، روی سینه به جای آرم مشتواره دوخته میشود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال مییابد.
اژدها یکی از موجودات افسانهای در فرهنگهای جهان است و در اساطیر جهان جایگاه ویژهای دارد. اژدها ماری است افسانهای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین پنداشته شده و اقوام بسیار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سیل و دیگر بلایای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده، موجب لغزش زمین و زمین لرزه میشود. تقربیا همه جا اژدها با شب و تاریکی پیوسته و مربوط بودهاست. در میان چینیها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نیروهای مافوق بشری است. یکی از اصلیترین مراسم سال جدید در چین، جشن و پایکوبی اژدهاست که هر ساله اجرا میشود. سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران، در نهایت زشتی و پلشتی است. آنها از نخستین یاران اهریمن میباشند. در داستان پهلوانی و اساطیری ایران از گرشاسپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم، رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدها کش نام برده شدهاست.
جهان واره نماد پشت لباس در کونگ فو توآ نشان از سیاره تن و روان
نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است، شمشیر (ریکیما) در این نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیر از سر سیمرغ گذشته و تا پای او امتداد یافته، نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است؛ و مهمتر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از این هنر رزم ایرانی یعنی کونگ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پری است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سالهاست که فراموش شدهاند و تو ای همراه بدان که: کونگ فو توآ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها، و برترین اندیشهها.
جهان تن و روان - سیاره تن و روان
ویرایشگردی آن نشانه زمین که دانشگاه تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان میدهد. شکل این نشان کاملاً شبیه اوتایمی و به همان معناست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند؛ و به همین دلیل مشت را به جای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود.
شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان نماد اعتدال و قدرت در کونگ فو توآ
در مورد علت انتخاب این کلمات و شکل آرم، خود نیاز به بحث مفصل و نیاز به پیش نیازهایی است که در اینجا نمیگنجد. (ولی میتوان گفت که انتخاب این کلمات نشانه اتحاد بینالمللی کونگ فو توآ میباشد.)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۵ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
مراسم خون: چنین مراسمی به هیچ وجه در دانشکده تن و روان وجود نداشته و دشمنان کونگ فو توآ اصیل، به علت نداشتن منابع، آسمان ریسمان بافته و چنین مطالب بیربط و خرافات را به توآ اصیل نسبت دادند.[۶]
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۴ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
آناتوآ به معنای تو مساوی من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنای شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک و ترکیب و عکسالعملسازی و خاصیتهای هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است. آنا در زبان ترکی به معنای مادر میباشد و آناتوا در کونگ فو به معنای مادر (پایه) توآ میباشد.
خط ۲: آتادو
ویرایشتادو به معنای اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت یا هستی است یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک و ترکیب و عکسالعملسازی و خاصیتهای خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.
خط ۳: سوتو
ویرایشسوتو به (به سوی تو) معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است. سوتو ۸۳۲ تکنیک و عکسالعمل است.
خط ۴: سامسامائه
ویرایشسامسامائه به معنای کاوش است، به معنی آدمی چیست؟ انسان چیست؟ از چیست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستی است یا نیستی یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین بودهاست یا فرهنگ توآپذیری است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تکنیک و ترکیب و عکسالعملسازی با رسیدگی به تن و روان است. به لحاظ فیزیکی تأکید این فرم بر توسعه ضربات و دفاعهای دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنایی و تسلّط طراّح فرم بر سیستمهای گوناگون کونگ فو دارد. دورانها و پیچشهای متعدد چه در مسیر حرکت و چه در تغییر محورها زیبایی خاصی به این فرم طولانی و پیچیده میدهد. اصرار بر اجرای قرینه محورها موجب توانمندی هر دو دست در اجرا حمله و دفاع میگردد. بخش مرکزی سامسائه که معمولاً به نام لانه زنبوری معروف است به تنهایی مشتمل بر ترکیبات همزمان دفاع و حمله در زوایای متعددی است. کسب مهارت در سامسائه علاوه بر تکرار و تمرین مستمر، نیازمند شناخت صحیح از مکانیزم ضربات دست در سیستم کونگ فو است. از دیگر نکات قابل توجه دیگر در این فرم اختصاص بخشی مجزا و طولانی به تکنیکهای دفاع شخصی است که در واقع مهارت لازم برای درگیریهای نزدیک و رهایی از انواع قفلها را به همراه آموزش میدهد.
خط ۵: مایانا
ویرایشمایانا به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تمرکز این خط بر توسعه قابلیتهای ضربات پای همراهان میباشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژیها و ترکیبات ضربات پا موجب شده تا مایانا را بتوان یکی از منحصربه فردترین فرمهای ورزشهای رزمی بهشمار آورد. چنانچه آموزش همراه در این مرحله به درستی و با پرهیز از شتابزدگی انجام شود، تسلط و مهارت کاملی بر ضربات پای پیچیده و کاربردی حاصل میشود.
خط ۶: کوانا و وستا مایانا
ویرایشکوانا (خط شش) کوانا به معنای تضاد است به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاریهای روانی، عدم آشنایی بر پزشکی عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکرآمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیک انسانی، عدم توجه به علوم بنیانی و ناآگاهی به اساس روانی و ترسان بر اسرار مجهول یگانی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.
وستا مایانا (خط شش) وستا مایانا به معنای انهدام اختلالات بیمعنی و نابود کردن ناهنجاریهای مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست.
کوانا و وستا مایانا مجموعاً با ۸۷۶۵ تکنیک، ترکیب و عکسالعملسازی میباشد.
خط ۷: وایما بتو (پنجهٔ مرگ)
ویرایشوایما بتو به معنی پنجه مرگ است. این معنی در کونگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشهها و دادرسی انسانها به شناخت و بررسیهای زیربناها و ایجاد انسان به بینشها و دانش هاست. وایما بتو با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکسالعملسازی است. پنجهٔ مرگ ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگریهاست.
پس از خط ۷
ویرایشخط ۸: کوگوی ما (آناتوآ پیشرفته-آناتوآ سبز سابق)ویرایش
خط ۹: ریکیما (شمشیر)ویرایش
خط ۱۰: سایویرایش
۱۵ مرحله
ویرایشطبق آیین نامه فدراسیون، کونگ فو توآ در کل شامل ۱۰ خط و ۱۵ مرحله میباشد.[۵]
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۴ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
رنگ لباس
ویرایشلباس کونگ فو، سیاه رنگ میباشد.
از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذب کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند. در کونگ فو سیاهی رنگ مقدسی میباشد؛ بدین منظور که رنگ سیاه در مقابل رنگهای دیگر مقاومت میکند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بیاثر است. از نظر علمی رنگ سیاه نمیگذارد انرژی بدن که در اثر سوخت و ساز تولید میشود از دست برود و آن را در خود نگه میدارد و از پیری زودرس و خستگی و کوفتگی عضلات جلوگیری میکند.[۳]
لباس قرمز
ویرایشبعد از دریافت شالبند سبز، همراه می تواند کت قرمز را به تن کند.
لباس سفید
ویرایشبعد از دریافت شالبند مشکی و رسیدن به درجه راهدان، رنگ کت به سفید تغییر می کند.
پس از رتبه ۷
ویرایشپس از رتبه ۷ شالبند مشکی و رسیدن به درجه جهانبان، کت میتواند دوباره به قرمز یا مشکی تغییر کند.
نکته
ویرایش۱_طبق آیین نامه، کت، فقط مشکی، قرمز و یا سفید بوده و کت خاکی نداریم.
۲_طبق آیین نامه، شلوار در تمام مراحل مشکی بوده و شلوار خاکی، قرمز و سفید نداریم.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۳ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
لباس "کونگ فو توآ" از استحکام و دوام زیادی برخوردار بوده و تأمینکننده میدان حرکتی دست، پا و تنه میباشد.
البته لباس سیاه رنگ بسیار زیبا و سهمگینی هم برای کونگ فو توآ یافت میشود که در واقع لباس رسمی این سبک کامل از رزم است که به آن کت میگویند. پیراهن ساده و معمولی که تمام قسمتهای بدن را میپوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری میکند، معمولاً از جنس نخ و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند.
کمر شلوار "کونگ فو توآ" چنان طراحی شده که از مهرههای قوس کمری ستون مهره را محافظت میکند (درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهرهها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری میکند) و در قسمت مچ پا نیز شلوار کونگفو، عضلات و زردپی های مچ پا را محکم نگه میدارد و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری میکند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۳ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
مایگاه یکم
ویرایشعلم فیزیولوژی (فعالیت بدنی انسانی). جسم پایگاه تن که خاصیت جذب و درک آن بر اسرار هندسی و تولید انرژی و لمس امواج در آزمایشگاه عظیم بدن انسان است. فرهنگستان تن (کونگ فو توآ) متکی بر ۷۳۰۰۰ تکنیک و ترکیب و عکسالعملسازی نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسانی بر معادلات ریاضی و توانسازی تا مرز جنگاوری به کشت این دنیای ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذرهای پیش رفته و در درک اسرار فیزیک انسانی در کاوشیم و در جهان بودها به زیباترین توان تن به ره آیین مهر بقاء به کوششیم.
مایگاه دوم
ویرایشانشاء پزشکی درکی بر احوال موجودات زنده و تفکری بر ارزیابی تن از طریق طب سوزنی علم الاعصاب (زدن سوزن به عصبها) فیزیولوژی (ماده و انرژی) خاصیت فیزیکی و شیمیایی متکی بر محاسبات ریاضی بر بنیان کاوشی نو و ره گرایی در بازتاب جهان ماده (خاصیت جرمی) و روانگرایی (سرعت تا بی جرمی) بر روند آموزشی و اساس دانشکده ره نمودن است.
مایگاه سوم
ویرایشروانشناسی تکنولوژی رهنوردان اندیشه با کشفیات و فرضیات و ایجاد تحولات انسان را در امواج حیات حیران و سرنوشت و نابسامانی او را فرمان دادهاند. این مایگاه رهنمونی به عصری هیجان زده و حل مشکل حال و آینده نوجوانان، جوانان، زنان و مردان و اندیشه انسان را در نهایت سرعت تصویر جسم به درک فکر نگهبان نمودن است.
مایگاه چهارم
ویرایشفلسفه گرایی یا نگرش تفکرآمیز و پژوهشی در ورای شک و انکارو رسیدن به فراسوی مرزی که شکی منطقی ما را به قاطعیت راهبر شود و این تفکریست در جهان و در لحظات بینش زمان فاصله ایست از اندیشه انسان با طبیعت کیهان. این بیان انسان را در جهان بر آگاهی زیست پنهان، یکسان در درست اندیشدن و در بحر تفکر فرورفتن و ترسیم دریافت و درک را به نفس کشیدن تا به آرامش و روشن بینی در جهان رسیدن است.
مایگاه پنجم
ویرایشانشاء علوم، اندیشدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولد تا تولد اندیشهها، از طریق دانش زمان به درک حیات رسیدن است. درمایگاه پنجم از زبان علم بر محور فیزیک، شیمی، ریاضیات اندیشه انسان را پروریدن و وی را بهطور بارور به جهان اسرارآمیز رهنمون کردن است.
مایگاه ششم
ویرایشروح و روان، روح فریاد اندیشه و در نتیجه گردهم نمایی تن و روان به ایجاد تفکر و تمرکز و گونهای تبدیل ماده به حرکت جرم و تبدیل خاصیت انرژی از ماهیت به ذات و سلسله مجهولات راه پیمودن است. روح روان در نمودار اندیشه انسان و انسان شاهکار جهان و اندیشه جهان بینی انسان . . . . پس انسان در برترین توانایان علوم کیهان و هر انسان در زمان پس انسان به درک راز جهان و نمود بودن وی در بی پایان و این راز دانایان به دریافت بی زمان است.
مایگاه هفتم
ویرایشجهان مجهولات، فراتر از خویشتن پختگی فکر زمان در تفکری بی زمان. (فراتر از خویشتن) = به عالم پنهان و جهان معنا و به دنیای تفکرها رسیدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان آفرینش را پوییدن و راز هستی بخش را جوییدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان تابش امواج و رابطه آن با سلسله اعصاب و بهرهگیری از منبع انرژی حیات و در نهایت سرعت و اندیشه و خاصیت اندیشه در ماده به کنکاش کردن است. (فراتر از خویشتن) = به انشاء اسرار فیزیکی تن به رهآورد حالات و حرکات متکی بر ریاضیات و روانشناسی تکنولوژی علم گرایی، فلسفه گرایی، فیزیولوژی (پزشکی) و به روح روان رسیدن است.[۲]
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۲ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۲ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۱ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
کونگ فو توآ یک هنر رزمی ایرانی و یکی از سبکهای کونگ فو است که بر تن و روان سالمتر تأکید میکند. این ورزش توسط ابراهیم میرزایی و با بهرهگیری از تجربه وی در زمینههای رشتههای مختلف رزمی و جنگهای چریکی، در سال۱۳۴۸ بنیانگذاری گردید.
حامدرحیمی پنجکی
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۱ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۱ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۰ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۵۰ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۴۹ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
کونگ فو توآ
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۴۹ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)
برچسب:
،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
+ نوشته شده:
۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت:
۰۲:۱۷:۴۹ توسط:Sobh.alborz.new موضوع:
نظرات (0)